Výměna zboží bez nutnosti udání důvodů je rozhodně jednou z velice populárních výhod, které začali obchodníci u nás nedávno nabízet. I tady jsou ale jasně daná pravidla, která jsou mnohdy i měnná podle jednotlivých prodejců. Jaká pravidla globálně pro tento benefit fungují? To se dozvíte na následujících řádcích od společnosti 123jobs Media, provozovatele hodnotících portálů Aplikant, certifikace firem, pracovních portálů a agregátorů pracovních nabídek.

14 dní od nákupu zboží jako limit

Všeobecně se uvádí, a také běžně potkáte, čtrnáct dní. Jedná se o dvou týdenní lhůtu, během které máte možnost zboží vrátit nebo vyměnit, a to bez nutnosti udávání důvodů. Jedná se ale opravdu o 14 dní jako takových, takže počítejte s tím, že pokud budete čekat čtrnáct dní pracovních, tak vám nemusí nikdo vyhovět.

originálním obalem a štítky

U různých druhů produktů se tento požadavek pochopitelně individuálně liší. Vesměs ale všichni přijímají zboží s původním, pokud možnost neporušeným, obalem. U oblečení je dokonce běžné, že jsou požadavkem i štítky, které nesmí být při reklamaci odstřižené.

Pozor ale na výjimky, u kterých tato služba nemusí být vždycky možná. Většinou se jedná o ty produkty, u kterých je odlišný požadavek kupříkladu na hygienický stav a kontrolu. Dávejte tak pozor a informujte se, jestli i vaše zboží do této kategorie nespadá.

Nemusí platit pro internetové obchody

Lhůta čtrnácti dní bez udání důvodu, všeobecně platí pro produkty v kamenných obchodech. Nepříjemně překvapení ale můžete být v případě, kdy kupujete přes internet. Většina lidí totiž netuší, že jsou pro internetové obchody v tomto ohledu zcela jiné podmínky a nemusíte se tak svojí výměny dočkat. V případě online nákupu je tato možnost otázkou benefitu jednotlivých obchodů. Dobrou zprávou ale je, že především u větších obchodů můžete počítat s tím, že i tento benefit dostanete k dispozici bez jakýchkoliv obtíží. Nezapomeňte k ohodnocení prodejce využít recenze firem a dát tak prodejci zpětnou vazbu o spokojenosti s nákupem nebo podnět ke zlepšení svých služeb.

- spozor -

magazín

Víte, kdy můžete využít výměnu zboží bez udání důvodů?